Werken bij
Covid-19

Vergoedingen

Het belangrijkste dat je moet weten: je betaalt bij Uniezorg nóóit meer dan je zorgverzekeraar vergoedt.

Na afloop van de behandeling ontvang je een rekening via Infomedics. Wij zetten hieronder alles op een rij.

Waarom ontvang je een rekening?

Omdat wij op dit moment geen contract hebben met de zorgverzekeraars, kunnen wij niet rechtstreeks declareren en komt de rekening in eerste instantie bij jou terecht.

Wordt de behandeling dan wel volledig vergoed?

Ja, deze wordt volledig vergoed. Afhankelijk van je polis zal de zorgverzekeraar 60 – 100% van de rekening vergoeden. Het niet-vergoede deel wordt door Uniezorg betaald. De behandeling valt wel onder het (vrijwillig) eigen risico. Wanneer je dit nog niet verbruikt hebt, moet je dit eigen risico zelf betalen.

Voor meer informatie over (vrijwillig) eigen risico, klik hier.

Wat moet je met de rekening doen?

Dien deze rekening meteen zelf in bij je zorgverzekeraar. Maak vervolgens het door de zorgverzekeraar uitgekeerde bedrag, plus het eventueel door zorgverzekeraar ingehouden (vrijwillig) eigen risico over naar Infomedics.

Wanneer de zorgverzekeraar een deel van de rekening niet vergoedt, zal dit door ons worden betaald. Stuur hiervoor de afrekenspecificatie van je zorgverzekeraar naar: notaspecificatie@uniezorg.nl

Wij hopen hiermee duidelijkheid te geven over de kosten van een behandeling bij Uniezorg. Uiteraard kunnen we dit mondeling toelichten tijdens de eerste afspraak.

Voor medisch inhoudelijke vragen kun je telefonisch contact opnemen via 024-2042626 of stuur een mail naar: info@uniezorg.nl

Voor vragen over de betaling van je rekening kun je rechtstreeks contact opnemen met de Servicedesk patiënten van Infomedics via: 036-2031900.

Wil je meer informatie over Infomedics? Lees hier meer.

In het kort:

  • Na ongeveer 90 dagen ontvang je via Infomedics een rekening van Uniezorg.
  • Dien deze rekening meteen zelf in bij je zorgverzekeraar.
  • Afhankelijk van je polis wordt 60% – 100% van onze rekening vergoed.
  • De zorgverzekeraar stuurt je een afrekenspecificatie en keert een bedrag uit.
  • Het eventueel door de zorgverzekeraar ingehouden (vrijwillig) eigen risico vul je zelf aan.
  • Maak het totale bedrag (van de zorgverzekeraar + eigen risico) over naar Infomedics.
  • Stuur de afrekenspecificatie van je zorgverzekeraar naar: notaspecificatie@uniezorg.nl
  • Het niet-vergoede deel van de rekening wordt na ontvangst van de betaling én afrekenspecificatie door ons gecontroleerd en betaald.

Bij ons krijg je op korte termijn de hoogwaardige zorg die jij nodig hebt .

Uniezorg werkt zonder wachttijden. Vanaf het moment dat wij de verwijsbrief hebben, kun je vaak al binnen 1 week bij ons terecht.

Naar wachttijden