Werken bij
Covid-19

Vergoedingen

Na afloop van de behandeling ontvang je een rekening via Infomedics. Wij zetten hieronder alles op een rij.

Waarom ontvang je een rekening?

Omdat wij geen vast contract hebben met de zorgverzekeraars, kunnen wij niet rechtstreeks declareren en komt de rekening in eerste instantie bij jou terecht.

Wordt de behandeling dan wel volledig vergoed?

Ja, deze wordt volledig vergoed. Afhankelijk van je polis zal de zorgverzekeraar 60 – 100% van de rekening vergoeden. Het niet-vergoede deel wordt door Uniezorg betaald. De behandeling valt wel onder het (vrijwillig) eigen risico. Wanneer je dit in het jaar dat je bij Uniezorg bent geweest nog niet verbruikt hebt, moet je het eigen risico zelf betalen.

Voor meer informatie over (vrijwillig) eigen risico, klik hier.

Wat moet je met de rekening doen?

Je hoeft niks voor te schieten, maar stuur deze rekening meteen zelf (digitaal) door naar je zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar maakt binnen enkele dagen een bedrag naar je over en stuurt je een overzicht van de afgehandelde rekening. Maak vervolgens het door de zorgverzekeraar uitgekeerde bedrag + het eventuele eigen risico over naar Infomedics.

Stuur hierna het overzicht van de afgehandelde rekening van je zorgverzekeraar naar notaspecificatie@uniezorg.nl

Wanneer de zorgverzekeraar een deel van de rekening (los van het eigen risico) niet vergoedt, zal dit na controle van het overzicht door ons worden betaald.

Wij begrijpen dat dit soms verwarrend kan zijn. Onderaan deze pagina staat een korte samenvatting. Uiteraard kunnen we dit mondeling toelichten tijdens één van je afspraken.

Heb je vragen over de rekening? Stuur een mail naar: info@uniezorg.nl

Voor vragen over de betaling van je rekening kun je rechtstreeks contact opnemen met de Servicedesk patiënten van Infomedics via: 036-2031900.

Wil je meer informatie over Infomedics? Lees hier meer.

Wat kost een behandeling bij Uniezorg?

De rekening wordt bepaald door de combinatie van het aantal afspraken, het uitgevoerde onderzoek en de ingestelde behandeling. Deze bedragen worden jaarlijks vastgesteld.

Voor een overzicht van de actuele tarieven, klik hier.

In het kort:

  • Na 90 dagen ontvang je via Infomedics een rekening van Uniezorg.
  • Dien deze rekening meteen zelf (digitaal) in bij je zorgverzekeraar.
  • Je hoeft niets voor te schieten.
  • De zorgverzekeraar maakt binnen enkele dagen een bedrag naar je over en stuurt je een overzicht van de afgehandelde rekening (= overzicht van vergoeding door verzekeraar, eigen risico en eigen bijdrage).
  • Het eventuele eigen risico moet je, net als bij het ziekenhuis, zelf betalen.
  • Maak het bedrag (vergoeding zorgverzekeraar + eigen risico) over naar Infomedics.
  • Stuur het overzicht van je zorgverzekeraar hierna meteen door naar: notaspecificatie@uniezorg.nl
  • Het niet-vergoede deel van de rekening (de eigen bijdrage) wordt na ontvangst van je betaling én het overzicht van de verzekeraar gecontroleerd en door Uniezorg betaald.

Bij ons krijg je op korte termijn de hoogwaardige zorg die jij nodig hebt .

Uniezorg werkt zonder wachttijden. Vanaf het moment dat wij de verwijsbrief hebben, kun je vaak al binnen 1 week bij ons terecht.

Naar wachttijden