Uniezorg
Werken bij

Vergoedingen

Zo werkt het vergoeden van je behandeling bij Uniezorg  

Een behandeling bij Uniezorg valt, met uitzondering van de sterilisatie (vasectomie), binnen het basispakket en wordt daarom vergoed door alle zorgverzekeraars. Je hebt hiervoor wel een verwijzing van een huisarts of medisch specialist nodig.  

Onze zorg valt, met uitzondering van de sterilisatie (vasectomie), onder het eigen risico. Wanneer je dit in het jaar dat je bij Uniezorg bent geweest nog niet verbruikt hebt, moet je dit zelf betalen. Meer informatie over het eigen risico vind je hier.

Afhankelijk van je polis zal de zorgverzekeraar een groot deel van de rekening vergoeden. Het niet-vergoede deel, ook wel de eigen bijdrage genoemd, wordt door Uniezorg betaald. Let op, dit geldt niet voor het eigen risico.

Wat kost een behandeling bij Uniezorg?

De kosten van de behandeling worden bepaald door de combinatie van het aantal afspraken, het uitgevoerde onderzoek en de ingestelde behandeling. De bedragen hiervoor worden jaarlijks vastgesteld. Voor een overzicht van de actuele tarieven, klik hier.

Waarom ontvang je een rekening?

Omdat wij geen vast contract hebben met de zorgverzekeraars, kunnen wij niet rechtstreeks declareren en komt de rekening in eerste instantie bij jou terecht. Na afloop van de behandeling, zo’n drie maanden later, ontvang je een rekening via Infomedics.

Volg deze 4 stappen om je behandeling vergoed te krijgen:

  • Stap 1.90 dagen na je behandeling bij Uniezorg ontvang je via Infomedics de rekening. Dien deze meteen zelf (digitaal) in bij je zorgverzekeraar. Dit kan vaak via hun website of app. Je hoeft zelf niets voor te schieten.
  • Stap 2. Enkele dagen na het indienen van de rekening stuurt je zorgverzekeraar je hier een overzicht van. Op dit overzicht staat de volgende informatie:

A: Welk gedeelte van de rekening de zorgverzekeraar vergoedt.

B: Het gedeelte dat onder je eigen risico valt. Dit moet je, net als bij een behandeling in het ziekenhuis, zelf betalen.

C: Het bedrag dat niet wordt vergoed door de verzekeraar, ook wel de eigen bijdrage genoemd.

  • Stap 3. Betaal aan Infomedics (gegevens staan op de originele rekening) het bedrag dat door je zorgverzekeraar is vergoed (A) plus eventueel je eigen risico (B). Als je geen eigen risico meer hebt, betaal je alleen het deel dat vergoed is (A). Wil je uitstel voor het betalen van je rekening? Dan moet je hier zelf contact over opnemen met Infomedics.

Let op: Wanneer je via de IDEAL-betaallink of QR-code op de rekening van Infomedics betaalt, is het niet mogelijk om het over te maken bedrag aan te passen. Kies daarom liever voor handmatig overmaken via internetbankieren.

  • Stap 4. Stuur het overzicht van je zorgverzekeraar (zie stap 2) meteen na ontvangst aan ons door via nota@uniezorg.nl. Doe dit tijdig, zodat onze administratie kan voorkomen dat je een aanmaning ontvangt. Wij betalen het niet-vergoede deel van de rekening (C, eigen bijdrage). Nu is je rekening volledig voldaan.

Rekenvoorbeeld

Stel, je ontvangt een rekening van Uniezorg/Infomedics van €800*.

  • Je stuurt je rekening naar de verzekeraar (stap 1) en ontvangt de notaspecificatie (stap 2).
  • Hierop staan: het notabedrag (de totale rekening van €800*), het totaal te ontvangen bedrag (A), het eigen risico dat je voor dit jaar nog hebt openstaan (B, in dit voorbeeld €150*) en het gedeelte dat de zorgverzekeraar niet vergoed (C, in dit voorbeeld €200*).
  • Dit is het bedrag dat de zorgverzekeraar aan je overmaakt: €800 – €200 – €150 = 450 (A).
  • Je betaalt het door de verzekeraar uitgekeerde bedrag (A) en je eigen risico (B): €450 + €150 = 600, aan Infomedics (stap 3).
  • Het niet-vergoede bedrag dat overblijft (€800 – €450 – €150 = 200) heet de eigen bijdrage (C).
  • Je stuurt het overzicht van je zorgverzekeraar aan ons door via nota@uniezorg.nl (stap 4).
  • Wij betalen vervolgens de eigen bijdrage (C) van €200. Nu is je rekening volledig voldaan.

*Rekenvoorbeeld, bedragen komen niet overeen met de echte rekening.

Vragen?

Wij begrijpen dat bovenstaande informatie ingewikkeld kan zijn. Uiteraard kunnen we dit mondeling toelichten tijdens één van je afspraken.

Heb je andere vragen over de rekening? Stuur dan een mail naar: nota@uniezorg.nl

Liever telefonisch overleggen? Dat kan op woensdagochtend van 09:00 tot 12:00 uur via 024-2042627.

Wil je meer informatie over Infomedics? Lees hier meer.

Bij ons krijg je op korte termijn de hoogwaardige zorg die jij nodig hebt .

Uniezorg probeert zonder wachttijd te werken. Vanaf het moment dat wij de verwijsbrief hebben, kun je doorgaans al binnen 2 weken bij ons terecht.

Naar wachttijden