Waarom hebben jullie dit centrum opgericht?
Wij willen graag zorg verlenen waar in ziekenhuizen steeds minder of zelfs geen ruimte voor is. Doordat we goede afspraken met het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ) en Radboudumc hebben gemaakt, zijn wij in staat om deze zorg in ons centrum aan te bieden. Met dezelfde artsen en veel kortere wachttijd.
Wat voor artsen werken bij Uniezorg?
Ons behandelteam bestaat uit verpleegkundig specialisten, huisartsen en medisch specialisten (in opleiding). De meeste van hen zijn werkzaam in het CWZ, maar ook in andere regionale ziekenhuizen, zoals het Rijnstate en Radboudumc.
Zijn jullie een privé kliniek?
Nee. We zijn een zelfstandig behandel centrum en werken nauw samen met de plaatselijke huisartsen en ziekenhuizen. De zorg die wij aanbieden valt, met uitzondering van de vasectomie, binnen het basispakket. Met een verwijzing van de huisarts of medisch specialist kan iedere patiënt daarom bij ons terecht.
Hoe kan ik een afspraak maken?
Om een afspraak bij Uniezorg te maken, heb je een verwijsbrief van de huisarts of een medisch specialist nodig. Deze verwijsbrief sturen zij vaak digitaal naar ons, via ZorgDomein of beveiligde mail. Nadat wij de verwijsbrief hebben ontvangen, neemt de doktersassistent van Uniezorg telefonisch contact met je op om een afspraak in te plannen.
Als je een schriftelijke verwijzing hebt, kun je zelf contact met ons opnemen om een afspraak te maken.
Heb ik een verwijzing nodig om een afspraak te maken?
Ja, je hebt een verwijzing van je huisarts of medisch specialist nodig om bij ons een afspraak te kunnen maken. Huisartsen verwijzen meestal digitaal, via Zorgdomein of beveiligde ZorgMail. Je kunt ook bij ons terecht met een schriftelijke verwijzing, dan moet je zelf contact met ons opnemen.
Hoe kan ik mijn afspraak verzetten?
Wil je een afspraak verzetten of afzeggen? Neem dan telefonisch (024-2042626) of per mail (info@uniezorg.nl) contact op. Het is niet mogelijk om afspraken digitaal af te zeggen of te verzetten.
Als je de afspraak op tijd afzegt, kunnen we in jouw plaats een andere patiënt helpen.
Wat moet ik meenemen naar mijn afspraak?
Je moet voor de afspraak de volgende zaken meenemen:
- Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of verblijfsvergunning).
- Lijst van medicijnen die je gebruikt, of de medicijnen zelf meenemen.
Wat zijn de wachttijden?
Wij proberen zonder wachttijd te werken. Als wij de verwijzing van je huisarts of medisch specialist binnen hebben, nemen we snel contact met je op om een afspraak in te plannen.
Hoe zijn jullie het beste bereikbaar?
Wij zijn van maandag tot en met donderdag telefonisch bereikbaar, maar nog niet de hele dag.
Hieronder vind je de tijdstippen waarop je via 024-2042626 direct een doktersassistente kunt spreken.
Maandag: 14.00 – 21.00 uur
Dinsdag: 17.30 – 20.00 uur
Woensdag: 17.30 – 20.00 uur
Donderdag: 17.30 – 20.00 uur
Vrijdag: Alleen op afspraak
Je kunt ook altijd onze voicemail inspreken, dan bellen wij je zo snel mogelijk terug. Uiteraard zijn we ook per mail goed bereikbaar, via info@uniezorg.nl. Ook is het mogelijk om via de website een terugbel verzoek aan te vragen via ons contactformulier.
Waar kan ik het beste parkeren?
Je kunt makkelijk parkeren op de Pastoor Wicherstraat, dat is de straat die langs de sportvelden richting de Heyendaalseweg loopt. Daar is meestal voldoende parkeergelegenheid en je kunt dan binnendoor, door de fraaie Kloostertuin, naar Uniezorg lopen. Zie de contactpagina voor een afbeelding van de looproute.
Is het parkeren gratis?
Ja. Er zijn geen kosten verbonden aan het parkeren, ook is er geen parkeerschijf nodig.
Wordt alles vergoed door de zorgverzekeraar?
Onze behandelingen vallen, met uitzondering van de vasectomie, binnen het basispakket en worden daardoor vergoed door de zorgverzekeraar. Hiervoor heb je wel een verwijzing van een huisarts of een medisch specialist nodig. Onze zorg valt, net als in het ziekenhuis, onder het eigen risico. Verdere uitleg vind je op de pagina 'Vergoedingen'.
Vergoeden alle zorgverzekeraars de kosten?
Ja. Alle verzekeraars vergoeden de kosten, want ons zorgaanbod valt vrijwel allemaal binnen het basispakket. Uiteraard moet je wel rekening houden met het eigen risico. Verdere uitleg vind je op de pagina "Vergoedingen".
Ik heb een vraag over mijn rekening, waar kan ik die stellen?
Je kunt ons altijd mailen met vragen of opmerkingen over je rekening, via info@uniezorg.nl. We zullen je mail zo snel mogelijk in behandeling nemen.
Hoe kan ik een klacht indienen?
Gelukkig is dit geen veelgestelde vraag. Maar wij vinden het wel belangrijk dat je deze informatie eenvoudig kunt vinden.
Wij proberen iedereen zo goed mogelijk te behandelen. Indien je toch niet tevreden bent over onze behandeling, kun je een klacht indienen door een mail te sturen naar info@uniezorg.nl. De betreffende medewerker zal dan zo snel mogelijk contact met je opnemen om de klacht met je te bespreken. Je kunt ook een afspraak maken met contactpersoon Paul Pulles. Zie voor meer informatie onze klachtenregeling, onderaan elke pagina.
Waar kan ik mijn ervaring van een bezoek aan Uniezorg delen?
Wij vinden het belangrijk dat iedereen kan zien wat patiënten van Uniezorg vinden. Je kunt ons beoordelen op Zorgkaart Nederland. De link hierheen staat op iedere pagina van onze website, rechts onderaan. Door op het icoontje te klikken, kom je meteen op de juiste pagina om zelf een reactie te plaatsen.